Friday, April 13, 2012

Sepetang ber Stimboat @ Tupai-tupai Shah Alam.


Assalamualaikum. 

Ini bukan kedai jual Tupai masak stim atau black pepper atau apa-apa. Ini sekadar nama sahaja Tapi perasan ada seekor tupai hidup di display dalam akuarium untuk tontonan.

Kedai yang bercirikan santai. Menyediakan masakan ala Chinese Muslim. Berbentuk ala-carte. Tak terlupa juga, ada menawarkan set stimboat!

So, sebab kan minggu ini hari bermanja-manja 1st class untuk adik, maka marilah kita berstimboat. Kami berdua sahaja. Ololololo...romantik la tuh konon!

Ini kejadian hari ahad yang lalu. Lepas buat spek Yuyu, terus bawa diri ke Service Apartment Acapella, Shah Alam. Berdepan dengan block itu ada satu restoran "Tupai-Tupai".

Jom laju-laju bawa. Maaflah beberapa sesi entry akan keluar dalam bentuk makanan. Dalam HP saya penuh dengan gambar makan sahaja. Percayalah. Tiada tersesat gambar kucing atau bebiri pun. T__t. Yuyu pun cakap "henset kau ada makanan sahaja ke?". Baiklah.

Jom!

 Suasana - Ada yang beratap dan tak beratap (open air) dan juga bertutup kaca (aircond). Kami duduk bertutup dan terbuka.

Tempat makanan dia, air-air, pencuci mulut. Barangan makanan macam biasa lah terdiri dari segala ball, jejari, sotong-sotong, ikan ayam, bebola bagai, kepah, lala, cencawan kecik, cendawan tiram, bendi, cili, sayur-sayur, mi-mi, nasi semua lah. Air pula pelbagai jenis. Ada sejuk panas. Teh cina pun ada. Roti Sandwich, bubur nasi, sup cendawan, ais cream, kuh, buah, tapai segala..

Kuah. Ada 3 jenis. Tomyam biasa, tomyam kelapa, sup ayam. Kami pilih tomyam kelapa dan sup ayam

Sementara tunggu Yuyu pilih apa nak makan, saya menelan la 5 keping sandwich dan sup cendawan.

Deretan air. Nak puji ni. Tak manis tak tawar. Sedang-sedang sahaja. Memang sesuai la nak makan banyak. Kami buat strategi tak ambil air awal-awal. Sebab tak mahu perut full air, tapi full dengan makanan. Hehehehe...Memang berjaya taktik nih...


Pilih-pilih dan campak-campak ikut sukahati mu.....

Desert time...

Ikut kreativiti kamu lah nak cedok apa kan....Macam den nih...Bawah letak tapai ubi, lepas tuh siram creamer caramel, lepas tuh topping kan dengan ais cream cavilla, cucuk-cucuk dengan kek roll. Tempek sikit jeli mangga.. Yummmmmyy tekak saya lah..

Makan lah kami 2 jam dekat situ. Makan kena setimpal lah kan. Ber round-round. Bangun duduk bangun duduk lah. Bersila, melunjur kaki semua ada lah.

Per head RM29. Buffet! Makan sampai penuh asal jangan membazir. 100gm bazir bayar RM10.

Sekian. Terima kasih.

Sila bawa keluarga anda, anak bini, pakwe makwa rakan taulan berlibur di sini.
Jangan risau. Surau dan toilet disediakan. So boleh sambung makan ballik.

* orang tak crowded macam Flaming Steamboat. Tapi sini tiada mashmellow celop coklat. Eh? Apa ada hal. Kita datang kan nak makan steamboat? Ye tak?

* Macam mana Rakyat Malaysia tak gembira?


2 comments:

M.A.M.A said...

Cheaper thn flaming rite??

Azira...Nozie...Kechik said...

erm..aku last pergi Flaming 2years ago macam hrga RM24.90 time tuh. Sekarang tak tau lah. Anyway, dengan RM29, aku puas hati sebab tak crowded..makan pun tenang saje...bersih pon bersih..heheh ko try la pergi sue...