Friday, April 13, 2012

Macam mana Malaysia Duduk Tangga 51 Dunia?


Assalamualaikum semua.

Mula-mula nak ucap takziah la dekat mangsa Acheh, Indonesia berikutan gempa bumi yang menyebabkan amaran tsunami mungkin melanda beberapa hari lepas. Semoga kita semua di bawah lindungan dan kerahmatan Allah Subhanahu Wa Taala dari sebarang bencana dan malapetaka. Aaamiiin.

Rata-rata dah tahu kot, Malaysia diletakkan di tangga ke 51 oleh pemerhatian/kajian PBB sebagai antara negara yang rakyatnya gembira sokmo.

 Malaysia tangga ke 51 yang rakyatnya gembira. Sila klik imej untuk berasa gembira melihat penambahtumbesaran ...yeyeyeye! gembira...
(untuk kalau tak terang, klik sini lah - BERITA)

 Adakah gembira itu membawa maksud selamat? Insya-Allah. Walau zaman sekarang perangai manusia pelik-pelik dan memudaratkan dan kadangkala di luar batas akal, harap kita-kita semua dijauhkan musibah macam itu lah ye? 

Ada terbaca di akhbar hari itu. Gila ke tak tah BF dia pergi libas GF dia pakai tali pinggang. Duduk sakit-sakit dia bantai tekap seterika dekat belakang makwe tuh. Dia ingat dia tengah masak burger stim ke? Lepas makwe tuh duduk sakit-sakit bertimpa-timpa kene libas dan sterika dia bantai curah air panas atas badan Makwe tuh. Serius sewel je rasanya. Tak hensem betul la perangai macam ini kan?

OK. Perenggan emosi. Tinggalka perenggan itu. Kita zoom dekat fakta bukan auta.
 Eh...salah pula fakta. Ingatkan fakta cakap kenapa rakyat Malaysia gembira tadi...heheheh 
* dikatakan tiga negara terpaling gembira ialah Denmark,  Finland & Norway kot! Jom cuba! Kekekeke!

Tak apa lah. Sekarang kita pergi tengok fakta. Fakta yang betul - Saya pergi makan sekeluarga laju-laju.

Maaf lah. Harap jangan menyesal baca sebab semua entry keluar tak lain tak bukan semua tentang memenuhi perut. Jangan salahkan saya. Saya akui makan adalah antara terapi saya selain dari jalan-jalan pasar. Haa..amacam? Mudah kan jaga saya kan? Bukan I minta Lamboghin ke, Mini Cooper ke..Kereta Hybrid ke, LV ke apa. kan? :-P

Nampaknya tanda melalut akan muncul. Untuk tak bagi buat lencongan melilau. Mari lah sama-sama kita menuju kebenaran dalam melihat makanan yang kami masukkan dalam perut. Semua ini sebab bukan mudah nak mengumpulkan semua ahli keluarga dalam satu masa. So sebab Yuyu balik, memang harus lah bawa pergi makan.

Sekian kalinya. Kami ke William Corner. Tahun ini aku rasa macam dah lebih 5kali jejak sini penuhkan perut. 2 kali dengan keluarga, selebihnya bukan dengan keluarga.Sini ada cerita dia.

Layannnn...

 Mixed grill

Eden rasa dia tertinggal chicken wing...hehehe
Start dari 'jam 6' ikut arah jam: pepperoni, turkey slice, lamb chop dengan kuah, sosej dengan kuah, ayam dengan kuah, rib, stik daging. Tengah-tengah kentang lenyek. Yang hijau campuran daun-daun apa tah...hahah


 Set ayam dua alam.

 
Pernah tengok masa keluar makan ramai-ramai hari itu dengan Haniem dan suami dan anak, alang dan suami dan anak, Tina Turner & HAsni Gomez. So hari ini cuba.
Kandungan: Nasi goreng kampung dilengkapi 2 peha ayam yang berbeza rasa. Satu macam percik.satu macam apa tah. Tapi sedap lah...

Rupa-rupanya perut boleh masuk lagi lah...kami order...


 
Salmon ...Risotto...hahaha..aku tak ingat. Tapi ada perkataan Salmon. Makanan laut.

Ditaburi keju...


Dalam Mama tak nak taknak dia sebat juga...geram tengok kata dia..balik dia gatal-gatal..aisehhh...sorry Mama



OK. Ingat nak order roti cheese nan garlic caramel rangup. Tapi tak order pula. Lagipun ramai orang juga hari itu. Kami duduk tepi-tepi jalan je pun nih.

Sekarang aku nak tunjuk muka gembira kenyang...

 Tahap licin jangan pertikai....

 Sampai ke tulang-tulang...

 Ko buat apa ni yu? kak long bukan sabotaj ko eh...tak eh..tak eh...

 Anything else nak order Ngah? Kenapa kau kembang kan hidung? Kan dah kena sabotaj..


 Amacam? Nyaman? Sampai tangan duduk tahan kepala kasi badan tegak sebab perut full... (dah macam model deodoran je plak aku rasa)



Harga-harga di atas semua total tak sampai pun RM150. OK la tuh kan. Makan 5 kepala.


Eh..siapa nak ajak saya..ajak la..saya ada aim satu barang ni...nak order...

Bye.

* Momen denga keluarga antara benda terpaling gembira aku ada. Love them so much
* Bukan salah aku badan kamu naik, kan? Kekekeke! Badan guwe pun naik nih
* Sekarang kau dah tahu ke antara sebab rakyat Malaysia gembira? Bukan sebab ada Kedai 1Malaysia tuh..Klinik 1Malaysia atau bantuan-bantuan tuh. Itu lain cerita..

1 comment:

S.U.R.I.A.T.I said...

Badan kecik..makan.masyaAllah....ish.ish.ish.