Monday, March 14, 2011

Rambang 3 - Oh! Darah Naik Sudahh

Itu hari...dah tak boleh ingat hari apa. Tapi kejadian berlaku sebelum 05 March 2011 lah.

Mama saya naik pitam siang itu. Tapi dia diam tidak bagi tahu saya pun. Call pun tidak. Pekerja pun sama. Tak bagitau pun. Abah pun sama. Aduh...ni yang macam nak marah comel-comel ni.

Cuma nasib baik sikit, sebab ada satu pekerja saya yang mulutnya becok sikit "tercakap" dengan saya bila saya balik dari kerja.

"Mama nak pengsan siang tadi"

Saya pun dah cuak. Saya memang. Yang bersangkut dengan orang-orang saya sayang, mula-mula mesti ekspresi cuak dulu yang datang. Ceh! Patut lah macam tak berapa boleh nak jadi doktor. Sebok nak cuak-cuak dulu, buat bazir waktu saja.

Terus saya heret mama pergi farmasi berdekatan. Saya nak cek darah dia. Sebagai seorang yang bukan doctor, saya pandai teka-teka saja. Saya suspect mesti Mama dah ada darah tinggi nih. Tengok-tengok memang betul. 177 kau!

Paham-paham sajalah, Mesti cakap

"Takpe lah, bukan apa-apa kot. Nanti kedai sape nak jaga pulak."

Tengok tuh...kedai juga yang dia ingat. Diri sendiri dia lupa, kalau sakit lagi susahkan orang lain juga, kan? Malam itu jugak, terus bawa dia ke PPUM. Pergi emergency terus. Aku bukan apa, pengalaman Abah masa first time dapat darah tinggi buat aku risau. Abah time tuh entah macam apa masa kena. Muntah-muntah sakan sampai terbaring-baring dekat lantai.

Saya bukan apa, sebab 7hb kami nak travel ke Pantai Timur nun,,,Ngah konvo. Kang kalau sakit-sakit, ape pekdahnya nak memanjat highway tuhh

Sudahnya pukul 3 pagi baru balik rumah. Aku balik dulu dalam pukul 1.45pagi tuh. Abangah yang tunggu sebab esok dia tak kerja.

Yang jadi lambat bukan nya apa. Nak tunggu result ujian darah tuh. Isk..apa punya lambat lah.

Heret Ngah dan Mama g melantak.


Makan ini...eh...sedap juga roti bakar dia...kehkehkeh

Makanan lain yang disantap secara kongsi...patut ada nasi lemak..tapi takde dalam gambar pulak

Penat kan muka Mama?

Panorama dia pukul 1.30 pagi...

Siapa yang tak risau kan kalau jadi apa-apa dekat orang kita sayang, kan?

"Ya Allah, sembuhkanlah badanku. Ya Allah, sembuhkanlah pendengaranku. Ya Allah sembuhkanlah penglihatanku. Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari kekafiran dan kefakiran. Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari siksa kubur, tiada Tuhan selain-Mu. (HR. Abu Daud)

No comments: