Monday, November 21, 2011

Memang Kami Tak Terer!

At Bowling Summit USJ, Friday nite, 8pm - 11pm...

Tapi kami enjoy! Hoh!

Sempena annual dinner yang around the corner, kami semua kena main bowling to grab the prizes! Yaww!

We play in team. If play individual, I bet, I boleh masuk dalam beg bowling ke apa sebab malu sebab longkang memang antara pilihan yang wajar buat saya. Hahahah!

Jom la mana sempat ya.

Situasi:

1) Hanya 5 orang sahaja main memandangkan the rest da play last week. Habis all 4 frames each! So sesiapa yang ada aral melintang, harus tampil minggu ini demi kejayaan team! Eceh!

2) Group saya last week semua empat-empat tak datang (memang hampeh!) sebab komitmen lain, maka harus datang semuanya this week. Tetapi yang malangnya hanya tampil 2 orang kesatria baja hitam dalam ini kumpulan iaitu: Saya dan En Dzul!

3) Group lain cuma kurang 1 orang sahaja, tapi group saya kurang 2 orang! Arghh! Tipis harapan nak menang macam ini,

4) Sebagai pengadil, Connie decided to let us play on behalf of the absent players for each groups. Ya a aaww! Meaning? Me and Dzul kena play 8 frames each memandangkan Mr Lee & Mr Chia tiada!! Wahh! Apakah? Kecundangan akan berpihak kepada kami? Oh No!

Sebabkan yang kami-kami semua (seramai 12 orang totalnya, tapi tak jadi 12 orang la sebab absent 4 orang!) bukan lah teror bermain bowling, malah ada yang tidak pernah langsung menyentuh permainan ini, maka macam-macam aksi lah yang muncul. Semua mencetus derai gelak ketawa bukan sahaja dikalangan kami malah kalangan jiran-jiran lane sebelah menyebelah! Hohh!

Antara score yang sempat di ambil gambar...

Tragedi:

1) En Man, pemain kidal, jadi jari boleh masuk 1 lubang sahaja. Dia sempat menjatuhkan (eh bukan, terjatuhkan) bola sebanyak 2 kali di lane sebelum sesi membaling. Nampak dah stanby, baru nak hayun, pap! gedebuk dekat lantai. Ada sekali terbaling ke belakang

2) Main salah lane. Kami booked 2 lanes. Jadi mainan adalah cross. Tapi entah macam mana salah lorong baling. Nasib baik En Dzul & Saya sama group!

3) Macam terer, sambil baling sambil cakap dekat telefon. Bajet champion! Siapa itu?

4) Sebab mainkan on behalf, boleh pula score saya dan En Dzul rendah berbanding Mr Lee (Dzul) & Mr Chia (Saya). Hohohoh! apakah?

5) Pelbagai teknik balingan. Ada menghempas bola, ada meluncur tertiarap! Masuk longkang jangan cakap lah! Tak lupa ada yang tak boleh bend the knee sebab last week main separuh jalan, then sambung this week!

6) Total keseluruhan frames yang dimainkan oleh kami seramai 5 orang adalah 31 frames!

OK, sebelum tengok score, mari tengok antara aksi-aksi...

Encik Din & Encik Man...

Aksi balingan kidal...sebelum itu ada terjatuh bola dilantai...hehehehe...

Fuh...tengok libas Encik Dzuk, dah nampak macam tanda-tanda kemenangan...

Oh! dibalas oleh Encik Man. Nampak semuanya macam semua prestasi meningkat naik.



Now, jom kita scroll antara score yang sempat di snap... (Dalam ini ada 4 nama sahaja, tapi selepas itu diganti-ganti dengan pelbagai watak orang tak datang, D yang pertama & A adalah mewakili kumpulan saya...yeah! Walau hakikat yang main 2 orang sahaja. Faham ke saya cakap?)

1st round semua tak snap...but start from 2nd....


OK, sorry, Connie dah tertekan "enter" time saya snap ini gambar...

3rd round....

4th round... (last round untuk diri sendiri)

Bermulanya bermain frames untuk on behalf...
(A = Mr Lee = presented by Dzul, 1st D = Mr Chia = presented by Azira)..the rest? Saya tak sure mana satu, 1 untuk James, 1 lagi for Rajes

Last...

Finale...hohoho! Main untuk orang lagi terer dari diri sendiri?

* anddddd...the group winner issssssssss: Mine! Yeay! Kalau tak, siapa kalah kena battle karaoke..lagi teraniaya rasa nak buat malu diri...hohohoho!


No comments: