Wednesday, August 8, 2012

Kesinambungan Kes Claim AirAsia Insure Travel Protection



Assalamualaikum. 

Saya datang lagi. Kali ini bwa kuih raya yang panas-panas dari oven. Harap memenuhi selera tekak anda. Cuba lah rasa.

OK. Padamkan imaginasi yang tersebut di atas. Sebab saya belum ada mood atau memang tak ada mood nak buat kuih raya tahun ini. 1) Sibuk 2) Mengutamakan yang utama 3) Parents saya kurang sihat dan membuat hatiku gundah.

Jadi kuih raya sila main ke tepi. Tapi Yuyu kelihatan macam rajin membuat kuih. Mungkin akibat sudah lama tidak pulang dan duduk di sisi ahli keluarga.

OK, Ini perenggan serius. 

Dulu saya pernah buat entry pasal claim AirAsia Insure akibat penerbangan lewat/delay kan? Saya janji nak kongsi feed back kan pasal claim insurans kan? Tahu ke? Tak tahu klik SINI.

Hari ini saya nak kongsi kesinambungannya. Sebenarnya claim ini selamat sampai bulan June lagi. Tapi faham lah kan Akak kau ni wakil rakyat. Busy nak entertain dan mengurus sana sini. Sampai blog pun naik berkulat bersawang segala.

Alhamdulillah. 

AirAsia tak menipu pelanggan nya. Sebab sebaik lebih kurang sebulan lebih claim saya dah dilangsaikan. Setiap penumpang diberi cek RM200. Semua ada empat penumpang yang terlibat. Cuba imagine betapa ruginya kalau saya tak claim? Rm200 x 4 orang = RM800. Maknanya kebarangalian kerugian RM800. Kalau kamu yang baik hati tak mahu buat claim, maka anggaplah macam kamu bagi saguhati dekat AA ye. Think twice. Termaktub hak pelanggan. Ambil la kan?

Akak tak kaya OK. Sebab all the claim bukan nama akak. Tapi nama Abah + Ngah + Mek dan Jihe. So takde perubahan pun dalam account CIMB akak itu. Ciput itu juga nilai nya. Hahahahha




Surat dan cek yang diterima beserta nama penumpang. Jadi tak payah risau-risau orang nak songlap duit kamu. Dihantar sehingga muka pintu.

Sekian. Harap perkongsian ini dapat lah bagi guide kat kamu-kamu yang selama ini naik pesawat tapi kelewatan akibat teknikal tapi tak tahu nak mengadu kat siapa..

Sila KLIK SINI untuk guide (aku bagi step aku la kan...kot ada lagi mudah..kau gasak lah).

Terima Kasih.



No comments: