Friday, August 10, 2012

Review Makan-Makan



Assalaumualaikum Sweeties and gorgeousesssssssss..kehkehkeh!

Apa pasal kau gelak? Nak kena pelangkung ka? Tak..tak...saja je. Semalam kan kita Menang Olimpik. Tempat ke 3 Terjun 10m. summersault (betol ke eja? gasak lah). So dapat gangsa. Syabas untuk Pandalela. Chaiyokk! Siapa lagi nak sumbang pingat negara selepas ini?

Saya up status FB. Hari ini Yuyu call.

"Hello..Pandalela..buat apa tuh?".

bla..bla..bla...

Ending saya pun cakap

"OK la Polarlela..nanti Pandalela confirmkan balik"

Hehehe. Actually ini bukan nak main-mainkan nama athlete tuh tau. Jika Pandalela betul-betul baca blog ini atau peminat atau sesiapa sahaja yang sangat prihatin. Saya bukan memainkan nama. Tapi secara kebetulan berseloroh. Saya minta maaf kalau ada yang tersinggung.

Saya rasa perbualan pagi tadi cute. Buat saya tersenyum. Bukan lawak atau kelakar. Sungguh tak tipu. Rasa sweet berborak dengan adik macam itu. :-)

OK lah. Saya nak review makanan yang semalam saya cakap tuh.

Iftar saya dimulakan dengan memakan makanan yang luar dari biasa sikit dengan Stimboat. Tahun ini hotel-hotel tak mahu pandang. Kami pilih tempat biasa-biasa sahaja. Hotel rasanya ratenya sangat melampau walau istimewa. Macam lah hidangan dia unta golek, burung kasawari black pepper, arnab tandoori, fillet o fish with bombay sauce ke soba ke smoked grill  Salmon ke apa tah. Buah avocado ke apricot ke. Huhuu

OK. Melampau sangat menu aku sebut. Yang bukan-bukan kot!

Yang ini yang betul-betul. Saya dan teman berpeluang berbuka di Island BBQ Steamboat. Dekat Kampung  Melayu Subang. Senang sangat nak pergi. Dari Monterez terusssssssssssss je sampai jumpa petronas sebelah kiri. Nanti ready la nak belik kiri yang simpang empat ada trafik light. Terus sahaja. Anda akan jumpa surau sebelah kanan. Terus lagi...nanti jumpa la kedai tuh sebelah kanan kamu. 

Mula-mula macam nak makan di Tupai-tupai sekian kali. Tapi masa pergi harga sudah berbah untuk Ramadhan. Biasa RM28 tapi sudah bertukar menjadi RM48. Mungkin pertambahan menu kot. 

Kemudian usha Kayangan Steamboat yang berdepan dengan Tupai-tupai. RM36. Ada kambing golek lagi! Niceee...tapi member cakap KIV dulu. Dia nak ajak pergi Island BBQ Steamboat. Aku layan je lah. Janji steambot kan.

OK. Buffet di Island BBQ Steambot ini berharga RM26.90 sekepala. Tak sampai RM30 lah. Menu dia standard steamboat lah. Tapi yang specialnya dia ada BBQ punya tempat. Selalukan yang sup-sup sahaja macam Flaming Steamboat and Tupai-Tupai dekat Shah Alam kan? Yang ini siap ada tempat bakar. So nak masak telur mata boleh la sangat.

Udang dia besar-besar. Stok dia segar-segar. Hari saya pergi siap ada laksa Johor. Nasi goreng kampung pun ada. Tapi saya tak pandang. Hahhaha sebab betul-betul nak balun steamboat sahaja. Hari lain saya tak tahu adakah sama.

Jom lah saya ulang tayang apa yang ada secara rawak. Kalau buat secara detail jawapnya aku tak makan lah. Jawapnya aku makan gambar sahaja lah. Hahahah






Ini rupa dia....steamboat berkuah di tengah-tengah. BBQ steambot di tepi. So bileh la grill kan apa sahaja sesuka hati. Janji kau makan.

Disertakan dengan pelbagai jenis sos. - Sos Thai, BBQ sos, Kicap dan cili potong, minyak bawang dan apa-apa tah. Black pepper dan lada sulah juga ada.

Pastinya merjerine dengan kuantiti banyak untuk meng-grill. Dah rasa macam abang-abang jual burger pun ada...hahahah! Berasap satu meja. Tak kurang juga bau hangit...hahah

Tempat sesuai bawa anak-beranak ibu bapa mak mertua semua rakan taulan. Enjoy... Makan lah sampai terbahak-bahak halkum. Tapi tak sopan OK. Jangan kau tersedak sudah

Secara overall - yang special sbb dia tawarkan BBQ grill. Untuk kuah-kuah tuh biasa sahaja. So kamu kene ada ciri kreatif lah sikit. Saya buat kuah tomyam kow perah limauu youuuuuuuuu..zass jek

Anyway..just nak bagi tahu, disaat entry ini keluar tempat di Island BBQ in dah pun fully booked sampai hari Khamis ini. Untuk sesiapa yang kepingin, datang sahajalah lepas raya...OK? Jangan sedih sangat sebab saya pun tak dapat buat ulangan nak makan sini waktu Iftar. Hmmmm...eden sodih mengenang udang-udang itu dan soso black pepper nya....wuwuwuwwuwu

Yang berminat:

Island BBQ Steamboat,
Lot 3370, Jln Kemboja U5,
Kampung Melayu Subang,
40150, Shah Alam,
Selangor.
HP: 012-6800041

On je GPS: N03 09.746', E101 31.765'

Website: http://islandbbqsteamboat.wordpress.com/

OK. Seterusnya. Menu biasa sahaja lah kot. Tapi seronok sebab keluar dengan kawan-kawan. Kawan-kawan office lama lah kan. Tak apa lah dapat sekejap pun jadi. Lagi-lagi  kan dah jadi isteri-isteri dan ibu orang. 

Kami pergi Murni, USJ. First time pergi. Dulu dengar-dengar saja. Selalu saya pergi William. Tapi William jauh kedepan dari segi menu kot.

Apa kami hadap?



Masing-masing kepingin Chicken Chop. Rasa dia boleh la..Di kepingin oleh Zura, Ona & Aja. Apa la korang nih. Amik menu sama...

Kemudian adik Aja merangkap assistant jaga anak makan Sizzling Chicken Chop

Wahh..ini Ida punya. Nasi Goreng Meletop! Memang meletop..menangis-nangis makan pedas gila. Rasa macam nasi dia perap dengan lada jekkk..setiap inci nasi ini pedass...sumpah tak tipu...berlinangan air mata dibuatnya..tapi tak ada pula terkena cirit..hhahaha. TEBABAOOOMM!




Speghetti Meat Ball di idami oleh ku...

Aku juga yang order Cheese Nan. Aku Haloba





Air Longan by Ida, Fair Lady by Ona & I love You by Zura (kot?). Yang zura punya tuh sedap..masam

Sempat lah celebrate birthday Zura yang ke tut...tut..tutttt. Semoga dipermudahkan rezeki, bahagia dunia akhirat, dikurnia pasangan yang baik luar dan dalam..Aaaaminn.




Kami-kami...



Isetri-isteri orang...

Budak kecik kuat makan strawberri masam...Awish anak Aja

Overall. OK lah. lebih kepada mamak style sikit kot? Harga? Mampu dimiliki..hehehe..

Kek memang untuk bagi orang gembira...sampai gemok! Kan?

Bye!

No comments: