Tuesday, May 3, 2011

Sempena 100K Perkhidmatan...

Masih terkenang waktu itu. Masa nya macam baru lagi. Banyak khidmat dia. Nak mendapatnya penat juga mengumpul secara disiplin. Punya lah menunggu dengan semangat waja kental dijiwa. Tak siapa yang tahu. Ewwah..


Rasa macam baru saja:-


1) Saya langgar tiang pagar yang memagari menara telekomunikasi di Office saya sehingga kemek belakangnya pada hari ke 11 memilikinya. Bayang kan. Hari ke 11 aku dah hadiahkan "tanda" pada dia.


2) Rasa macam baru lagi terlanggar anjing yang meraung-raung kesakitan tapi terus lari mengejar kawannya secara tiba-tiba dan melintas depan saya lalu kemek di depan. Tapi nasib baik, kemek itu boleh ditolak dari dalam lalu rupa muka depan seperti sediakala.
Kejadian tak sampai 3 bulan memilikinya. Kesian kamu...

3) Rasa macam baru saja kamu dipanjat RXZ dari arah depan tak semena-mena sewaktu RXZ gila memotong lori didepannya. Aku redha. Cermin pecah, bonet robek, cermin sisi patah terkulai layu. RXZ badannya patah dua. Nasib baik menunggang tak apa-apa, cuma jahit 6 di jari. Kalau kau terodok bawah hijau aku...macam mana? Takut sangat. Harap tak jadi lagi. Time tuh kau tak umur setahun pun lagi. Lagi sikit jek. Nasib badan- bayar roadtax macam bayar kereta baru. huhuhu. Hancur hatiku, jadi keping-keping melihat keadaan dikau..
Semuanya jadi di tahun pertama. Kau ingat? Eh..kau apa tau..aku tuan kau..aku tau lah...hahha

Kini sempena public holiday...kau telah bawa aku "berlari" tanpa merungut sejauh 100 000 kilometer. Membawa aku berlari ke sana ke mari tanpa merungut selama 4 taun. Eh? ada betul ke? Rasanya betul...tapi yang pasti kau hadiah aku yang aku hadiahkan kepada diri sendiri sempena ulangtahun perkahwinan...tettttttttt!! Bukan kahwin..tapi ulangtahun kelahiran ku yang ke ehem..ehemm...bangga aku dapat kau. Tambah dengan badan kau memang warna pujaan hati.

OK, tak tahu aku mahu katakan apa lagi. Cuma semoga kau akan terus sihat selalu. Melayan aku ke mana saja. Membawa aku dan keluarga ke mana mahu.

Seingat aku kau sudah berulang kali ke Ipoh Perak, ke Kelantan juga beberapa kali dah. Kau sudah sampai ke Johor, ke Negeri 9 dan ke Jerantut. Yala ke Songkla ke Narathiwatt ke..kau belum sampai. Langkawi pun tak! Australia apatah lagi (?).

OK...merepek!

Terima kasih banyak-banyak kerana berkhidmat...glory..glory...glory... M.U (ehh??)



Date: 01/05/2011
Venue: Nearby Saujana Putra
Time: Seperti tertera. Tapi jam tuh cepat 12 menet..hahahah
Ditemani: Radio Suria.FM & Coklat Nips


Siap sanggup berhenti tepi jalan dan snap. Punya lah nak buat kenangan. Sorry ye semua..saya memang sentimental sikit. Harap maklum. (sebenarnya tak payah maklum pun takpe)

* Aku harap aku dapat tukar warna bonet depan mu..tapi nanti dulu...ada yang utama perlu diutamakan...

XOXOXO

No comments: