Tuesday, July 5, 2011

Jimba-jimba Berfamily (Antara Nikmat Hidup)

Entry bergambar semata-mata. Memang hajat dihati nak bawa semua untuk menikmati dunia luar yang mengancam. Perlu masa untuk orang-orang tersayang.

Ya Allah, beri aku lebih lagi waktu untuk menghargai semua orang di sekelilingku. Terutama yang tersayang.

Finally, dapat juga bawah Abah & Mama joint kami jimba-jimba. Yeayy! Harap terhibur. Makan-makan ini merangkap lah Hari Lahir saya, Hari Bapa, Hari Ibu, Hari Buruh, dan Hari apa-apa lah. Janji dapat luang masa sama. Mak tak kisah nak...janji ada. Eceh!

Dah lama saya mahu bawa mereka ke sini. Sejak kali pertama merasainya, setiap kali santap, mesti teringat "Aku makan best-best tapi tak pernah bawa adik-adik, Mama & Abah".

Saksikan...

Duduk menunggu...sabar ya...


Juadah-juadah...ada empat menu saja untuk mengisi 5 perut!

Fish & Chip (Yuyu),

Mixed Grill (Ngah),

Hainanese Chicken Chop (Abah),

Speghetti & Lasagna (Kak Long)..

Sesi menikmati....

How about Mama? Dia tak mahu. Dia kurang sikit makanan western ni. Dia rasa secubit dua boleh lah. Kalau sepinggan full, tidak lah. Hehehe..Kalau kami? Tolak batu kayu besi sahaja.

Tapi nasib baik juga tak order 5 menu, nescaya kami terburai nak habiskan. Ini pun makan saling membantu antara satu dengan lain. Hahahah! Nasib habis...kalau tak, saya suruh tunggu sampai habis.

Kelicinan terserlah di situ..tak sia-sia bawa semua makan...

Ya..macam ini ya puan-puan sekelian...Abangah melicinkan tulang kambing hingga titisan terakhir..hahahaha

Lopaih makan...boleh la senyum-senyum...

Jujur saya katakan. Saya rasa sangat bahagia apabila melihat orang keliling saya gembira ceria. Menikmati masa bersama keluarga merupakan antara masa yang paling nyaman dan paling menikmatkan. Tidak kira lah kamu sudah memiliki keluarga sendiri (berkahwin) atau tidak, jangan kamu lepaskan peluang ini.

Tidak guna juga kalau kamu kerja kuat-kuat tetapi hasilnya kamu tidak menikmati bersama tersayang. Tak apa walau sedikit. Melihat senyuman terukir, buat kau bahagia dan tenang..

* Kami customer terakhir keluar dari situ..huhuhuu

* Sesibuk mana kamu, sila jangan bina jurang untuk bersama dengan yang tersayang. If tidak dapat hari-hari, buat la seminggu sekali. Tak boleh setiap minggu, buatlah sebulan sekali. Tak dapat jugak? Cuba lah sekurang-kurang setahun sekali (time raya)...rugi kalau kau tak lalui nikmat ini. Cuba bayangkan orang yang hidup sebatang kara...kesian kan?

* Nikmat memiliki keluarga, tiada siapa boleh sangkal...bukan?


No comments: