Tuesday, July 5, 2011

Dia Sudah Pulang...


Penantian selama berbulan-bulan akhirnya muncul. Konon nak surprise kan Mama tentang kepulangannya diakhiri dengan bebelan Mama. Padan muka kamu!

Tapi tak apa. Lain kali jangan buat lagi, boleh? Kalau ada apa-apa jadi di atas jalan, bagaimana? Sangat menyusahkan hati Mama saja..U know?

OK, dah. Kak Long tak nak membebel lagi dah. Sebab aku pon joint pakatan kau nih. Nampak muka Mama frust sikit sebab tak umum cuti kedai Ahad minggu itu. Kak Long jamin, kalau dia tahu, mesti dia dah war-war kan dekat staff bahawa cuti sempena kau pulang.

Tak apa.

Welcome home sayang bucuk! :-P...

So boleh la kita bertanggo-tanggo (kononnya) di dapur. Tapi malangnya tak sempat. Apo dayo...den kono cari rozoki membayo utang-piutang. Eceh! Anyway, aku kerah kan kau jadi assistant di kedai. Kau kena belajar. Suka tak suka, kau kena tolong ibu-bapa. Sila semat dalam hati bahawa ini lah masa kau balas jasa ibu-bapa walau tak dipinta.

YUYU dah balik!

So jom kita joget. Eh tak. Terus set date untuk membawa jalan-jalan (sebenarnya makan-makan). Disebabkan saya selalu membuat masa mencemburui ku, maka saya perlu cari ruang untuk diluangkan dengan adik-adik walau sekejap. Sangat tidak patut rasanya kalau tak dirai dan bertemu muka. Bukan kah hubungan kekeluargaan itu penting. Jangan bagi alasan untuk mengabaikan hubungan ini. Eceh!

Abang ngah aku kerah datang joint juga. Ibu-bapa belom boleh joint lagi. Sebab masa sangat suntuk dan pelbagai hal yang melintang sana-sini. Anak-anak jalan dulu. Tapi tak bermakna ibu-bapa dilupa kan. Next time. Mesti!

Hari itu (akhir bulan lepas), sampai lah kami ke tempat yang tak plan. Tempat yang di plan, tak sempat nak sampai, sebab dah closed order dah. Haaaaaaa! Itu la kau..lambat. Padan muka.

Sebab tak mahu mengecewakan perut, terutama Abangah, kami hadap kan juga la Mc D ss15, Subang Jaya.

Semua meng-order. Aku? Diet! Eceh! Tipu jek...padahal petang itu aku dah makan Mc D Zue belanja time melepak dengan Haf di Mc D Kota Damansara. Burpp! Thanks Zue belanja we all. Kami kan anak-anak lagi...ehem! (Sebab Zue saje yang sudah punya suami. Kami cuma ada hati saja.hahahah! Apa kau merepek Milah??)

Untuk menutup cerita, elok lah kiranya kita tempek photo kenangan macam selalu buat. Harap terhibur (walau tak ada sebarang hiburan Lady Gaga atau apa pun, hiburan mulut mengunyah makanan saja). ----> Patut la rakyat Malaysia yang belia dah obes...duduk bantai Mc D tengah malam...hishhh!

Yang baru pulang dari ceruk. Dipercayai sedah lama tidak pekena Mc D..hahahah
Muka 3 beranak yang tak dapat makan di tempat yang dicita-citakan...Fuh...nampak jerawat parut segala..kehkehkeh!

Makanan mu, makanan ku jua.

Cara-cara makan ayam. Mula-mula kene buat mulut muncung sikit untuk cari feeling...(apakah??)

Ngapp!

Lepas itu, hisap hujung jari..ikut sunnah kata orang...

Aku? Cukup lah kentang bercicah sundae coklat...uhuk!

* Gua tak gemar la suasana kelam dalam Mc D ni. Gua rasa pencahayaan dia membuat aku rasa sempit...dan kepala macam pudar-pudar

Bye!

No comments: