Sunday, February 13, 2011

Patut lah...


Ramai yang tak kahwin.

Baik lelaki atau perempuan. Baik anak dara atau anak teruna. Baik janda atau duda. Agak-agak kenapa kita selalu dijumpakan dengan orang yang salah? Di mana ia mempengaruhi diri untuk menukar dirinya kepada dirinya yang "baru"? Dari seorang penyayang kepada seorang yang kejam? Dari seorang yang bertimbangrasa menjadi seorang yang "keras"? Seorang yang lembut hatinya menjadi "pendendam"?



Bacaan lanjut, sila layari INI

Tapi..adakah ini saja jalan yang terbaik yang ada?

Hmmmmm...

Kalau beri peluang kedua macama mana?
Betulkah akan jumpa orang yang menghargai diri?
Ada ke yang sanggup terima diri seadanya?
Yang menyayangi diri tanpa sebarang sangsi?
Yang sanggup susah senang?
Yang memahami?
Yang tidak menyakitkan?
Mana lelaki yang berkualiti hilang? (lepas itu orang laki pun jerit tanya balik "mana perempuan baik-baik dekat dunia?"

* Itu lah dia...manusia ini suka terlalu mengharapkan yang terbaik sedangkan diri tak sebaik mana. So mula la menyakiti antara satu sama lain. Akhirnya apa yang jumpa? KEpuasan? Kemenangan? KEegoan yang abadi? Atau KEsengsaraan? Penyesalan? Mahu putar balik masa? Atau....perbaiki diri sendiri demi untuk kebaikan sendiri di masa depan?

* saya selalu perasan, kalau katakan seorang lelaki itu oranya baik. Tapi sayang, dia sudah milik orang. So terpaksa terus berjalan ke depan dan mencari...

* Mungkin keikhlasan itu sudah hilang kottt...sebab itu ada agenda tersembunyi di sebalik kebaikan...

* Ah...tak nak komen. Aku apa tau? Cuba aku kena? Aku tau ah kot..aku paham ah kot...

Blah...

No comments: