Monday, October 25, 2010

Berseronok Ber-Steamboat!

Steamboat! steamboat!steamboat!

Lari..lari..panastapi sedap!

Yes..ini kisah kegembiraan pada suatu masa dahulu juga

fikir berlaku pada awal tahun ini juga sebenarnyatapi macam kisah lama... sebab sudah lama tak ulangi..saya rindu momen ini walau tak selalu berkesempatan


Flaming Steamboat…


Yes..ini sahajalah tempat aku melahap steamboat..setelah diperkenalkan oleh kawan saya, Mama pada pertama kalinya..


Waktu tuh makan berempat orang sahaja..

Aku dan mama sebagai watak orang dewasa yang sudah besar tapi tua..tetapi manis..(kahkahkah! Nak jugak tuh!)


Dua orang lagi watak anak-anak muda yang baru nak naik..yang diwakili oleh adik Mama dan pasangan nya.. (apatah nama dia tahaku tak ingat..)


Pada pertama kalinya di usia begini-beginisaya memakan steamboat... saya sangat terujasemua hidupan laut yang pelik-pelik saya angkut... kau paham sajalah..kalau orang jakun macam mane kan?


TAPI kalau yong tau fu banyak kali sudah saya makan..Cuma yang makan siap berperiuk-periuk, berdapur-dapur, menggelegak-gelegak ini tak pernah lagi spanjang zaman hidup kukelihatan kesian..tapi itu lah hakikat


hahahahahahahaHAMPESS!


Macam mana aku boleh ketinggalanzaman remaja aku nih?


Aku berada di planet mana dulu nih?isk..iskk


Oh! Kau jangan berfikiran keterlaluan..saya masih makan dengan tertib tahu?

Cuma aku teruja jek..

kau ni memang.. suka gelak-gelakkan orang seperti aku eh?




Ok, ini kali pertamapada tahun lepas kejadiannya…(30 Sept 2009)




Akibat kali pertama itu menusuk kalbu dan memoriku...serta tidak dilupa tekak dan perutku puass...


Maka dengan itu...dengan tidak membuang masa, kali ke dua terus menyusul lagi...saya sebagai pencadang pencetus idea mengajak kawan-kawan office (Oh! I love this office walau tak berapa nak suka kadang-kadang..)..untuk bersama-sama release tension setelah penat bekerja..menyeronokkan..mengujakansaya suka makan ramai-ramai nihwalau banyak pasti habis!


(OH! Patot la kau gemuk-gemuk tak kurus-kurus ye?patut la..patut lah…)



Pada 14 November 2009, menyusul untuk kali ke dua nya pulak..kali ni gadis-gadis sahaja juga ya...walau ada nampak tak berapa gadis...tapi masih gadis jugak...kali ni laaaaaaaaaagi la meriahmacam kekecohan saja..makan pun mahucakap pun mahu..apa yang kau tak mahu?nasib baik bukan rusuhanhehehehe


Kali ke 2 ini disertai oleh gadis-gadis baik hati lagu cun (ewwah!!), iaitu:



1- Zura

2- Ona

3- Ida

4- Aja

5- Lela

6- Sharon

7- Ruhi

8- Aku

9- Li Peng


Malas cerita panjangsaksikan tempekan photo penyeri entry



Macam sudah saya katakan, susulan kunjungan ke Flaming Steamboat kali ke tiga telah juga berlakudengan membawa adik-adik saya menikmatinya..


Niat membawa mereka telah lama ada..tersemat dalam hati sejak kali pertama kali mengenali Flaming Steamboat ini


TAPI tidak terbawa-bawa kerana adik lelaki saya tidak berada di kawasan liputan..dia belajar..belum pulang..jadi kenemenunggu kepulangannya pada hari berbahagia..barulah boleh menikmatinya..


Kejadian adalah pada 13 March 2010..Tak banyak photo di capture, kerana semua dah tak sabar-sabar nak makan, perot lapar, tambah teruja tengok lauk segar-segar...memang tercuit-cuit perot nih...




Seronok melihat orang-orang tersayang gembira, puas hati saya...


* sekarang, saya mahu sematkan dalam hati untuk kunjungan kali ke 4 dan seterusnya..tapi bila pulak?

No comments: