Friday, January 21, 2011

"Kak Long Ni Tak Romantik Lah"

"Na..Na..Na..Na.."

Tengah syiok-syiok nyanyi berangan macam Top Chef time masak dekat dapur...Tiba-tiba tukang masak cakap kat saya

"Tak baik menyanyi time dekat dapur..dekat bilik air..nanti dapat laki tua...nak ke?"

Saya cakap

"Eh...kalau dah jodoh nak buat macam mana? Kalau tua pun kenapa? Tak boleh ke? Jangan tua ganyut bongkok 3 dah lah kan?"

Dia cakap

"Haaa...yang dimaksudkan yang tua macam tuh la...nak ke?"

Aku diam...Tak nak ganggu kosentrasi aku yang poyo nak buat ikan kembung masak lemak cili api buat kali pertama tak diganggu.

Dalam hati aku cakap "Kacau lah dia ni, kan dah lupa nak masuk apa..cess!"

.
.
.
.
.
.

Lepas tu, time aku baca bil untuk tukang-tukang masak nak buat menu apa (time bacaan bil tinggal sikit lah kan, kalau time banyak nak gebang..memang nak kena la...customer tunggu perut lapar, kesian tahu? No Good..) Tukang masak yang sama cakap nanti aku dapat suami tua tuh cakap:

"Orang macam Kak Long ni tak romantik! Keras. Nampak macam lembut, tapi jiwa keras.Kalau nak cari laki, kena cari yang tengah-tengah - tak romantic sangat, tak rock sangat"

Aku yang syiok duk "na na na na" terus terkesima dengan kata-kata beliau. Buat tak endah tapi dalam hati cakap "Lelaki romantik tuh macam mana?"---> Ah...nanti aku fikirkan apakah ciri-ciri lelaki romantik yang dimaksudkan tuh time aku free (time aku dah balik rumah lah!)

Ceh~ ni dah kondem keperibadian aku yang tak berapa suka glamer nih. Tapi tak apa.

Entry seterusnya sila rujuk "research" saya...

Bye!
x . x . x . x . x . x .

Oooppss!

Untuk kurangkan kegusaran hati, aku Google kan jugak lah contoh-contoh pasangan yang ada jurang umur besar sikit..Manalah tahu masin mulut tukang masak aku tuh. Then aku found mereka:

Aziz M Osman + Isteri

Dato Siti + Dato K

Ummi Aida + Suami

Imuda + Isteri

Tan Sri + Isteri

Zizie Ezette + Suami

Makcik + Suami Yang ada 23 orang anak yang tak berapa cucu dan cicit tuh (masuk Kosmo)

Zamarul + Diana Rafar
(Errr...boleh aku masukkan diorang dalam list? rasa beza umur depa lebih 10taun kot..tapi macam tak jauh kan? Agaknya sebab 2-2dianugerahi rupa paras cun kot)


Tan Sri Taib
(Yang ni mesti kau orang jeles tengok...import lagi tuh...tergugat tak?)

So, ape pendapat kau orang bila tengok? Kalau aku lah, aku tengok "Biasa" jek...tapi ada yang nampak jauh ketara. Macam anak. Tapi tak apalah...jodoh kan...bukan salah pun, ye? TapiYang nampak ketara-ketara ni kalau boleh Mak tak nak lah...isk...Untuk pandangan aku...yang jurang macam besar tuh yang lebih dari 18tahun lah...kalau takat 10 tahun...12 tahun...15 tahun..apa ada hal?

Cumakan...
Aku nampak contoh-contoh ni kebanyakan artis/orang besar. Kecuali MAkcik Pakcik 23 orang anak tuh jek biasa.

So?Adakah aku perlu jadi artis atau orang kenamaan baru ada posibilility jadi macam dia atas?

Kesimpualan: Tukang masak aku cakap itu ada kebarangkalian aku dapat suami bongkok 3 adalah salah juga..huhhuhuhu

OK..Chow!


1 comment:

mizzura said...

wah..nak buat researh laki romantik ker..ala kadang laki ni die tak tunjuk sangat keromantikan diorang..ego lah kata..mostly time memula jer tunjuk romantik...haissshhh..