Thursday, June 23, 2011

U-Tube - Paper - TV Pun Dah masuk...


Glamer U!

Lepas masuk U-tube, berjuta orang view...banyak orang suka, banyak juga orang tak suka. Banyak yang memuji, banyak juga yang mengutuk. Kalau kamu, ada berani?

It's up to you...

But for me...I'm OK. Aku pun tumpang hilang stress tengok video dia. Nak harap aku buat video? Ampun lah...

Hari itu, time melayan Nona,
tup tup boleh pula si NONA duduk cerita pasal dia.

Saya pernah juga la buat entry pasal dia. Dekat sini.

Haaaaa...teka..teka...dah sebut cikgu-cikgu ade tak yang terer meneka? Cepat-cepat..I bagi 10 saat teka cepat!

Tett!

Habis!

Sila Klik -----> Jeng jeng jeng...Sayalah Cikgu Itu....

OK. Kamu lambat. Jadi saya tak dapat la nak bagi hadiah yang best dekat kamu.

Setelah dia ditonton lebih 2juta penggemar peronda U-tube yang tak dibayar gaji. Akhirnya...dia telah berjaya menarik perhatian pihak NONA TV3 untuk memunculkan dirinya di salah satu segmen. Akhirnya dalam ada sibuk-sibuk tak kenal tapi sibuk kutuk, dia glamer juga. Kamu ado?

Eden masuk TV..NONA lagi tuh...kamu ado ko?

Tak cukup dengan itu, sebelum tuh dia dah keluar suratkhabar. Maka gayanya macam sedikit sebanyak dah bagi publisiti dekat Cikgu English ni. Amacam?
Surat khabat pun dah tempek cerito pasai den...Nanti jangan lupo menonton cerito eden Rayo Posa ni eh? Gerenti gusi kamu anak-beranak tak sempat kering punyo lah!

Dia dah masuk NONA, kamu bila lagi?? :-P

Saya bukan siapa-siapa, saya Cikgu English jo. Den nak anak-anak murid den ado keyakinan cakap orang puteh. Den tak malu sungguh-sungguh nak tunjuk kat anak murid den yang kita tiap manusia perlu yakin. So kalau den tak yakin, camano eh anak murid nak ngikut?

So nak habaq sikit. Nanti time raya puasa, boleh la menonton cerita kelakar dibintangi Cikgu Shida yang kabonya mampu membuat kamu gelak terbahak-bahak. Tup tup tup jadi artis Uuu....

Jadi Raya Aidilfitri nanti, moh le kite melayan cerita dia.

* Bye. Saja nak cerita fasal dia. Untuk orang-orang yang rendah sangat keyakinan diri, adalah boleh juga renung-renungkan Cikgu Shida ini. Dia nak yakinkan dekat anak-anak murid dia bahawa setiap orang perlu jangan malu sangat. Kena yakin. Ya lah kan, macam saya dulu-dulu...time belajar English, faham tapi malu nak cakap. Sebab lidah keras! Last-last, London pun tak jejak! (eh..ada kena mengena ke??)

* terus terang aku cakap, kalau takde Cikgu spesis pesen ini, maka kenangan zaman persekolahan kamu tentu kelam saja. Untung sapa budak sekolah kat Parit. Mesti ado cakap "Cikgu Shida yang ajar kami membina keyakinan diri. Sekarang saya dah pandai cakap Omputeh walau broken. Saya tak malu nak cakap. TQ teacher. "

* Dah! siapa tak suka jangan baca. Hello..yang kamu baca kenapa?


No comments: