Thursday, February 9, 2012

Aku Tenung-tenung Tapi Tak Cam



Kali ni boleh consider semua post yang keluar adalah berlaku dimusim cuti panjang selama 4 hari (Sabtu-Ahad-Maulud Nabi- Thaipusam).

Sebenarnya hari cuti kerja atau tak cuti kerja sama sahaja kesibukan saya. Cuma kalau hari cuti kesibukan saya adalah flexible. Bergantung kepada rutin ahli keluarga atau diri sendiri lah.

Sebab aku dah siap kerja yang sepatutnya, maka sesi menggedik di blog boleh dikira pakai sebagai terapi.

Dah ah skip. 

Macam biasa kalau cuti kadang-kadang mencuri masa berjalan sikit-sikit. Tak kisah lah walau waktu in between itu hanya ada sejam lebih. Tak apa. Buat laju-laju. Mungkin sebab rutin padat maka saya sendiri dah biasa buat laju-laju. Kadang-kadang penat juga. Rasa macam bawa kereta racing. Nasib ada kereta, kalau tongkang? :-P

Jenjalan pergi kedai Majalah. Kan akak ni kaki gossip. Kaki sensasi jadi nak la beli majalah hiburan tanah air. 

Eh? tak kuasa la Akak. Akak usha-usha je. Akak usha majalah terapi akak jek:


Poligami. What U say? Honestly...wisely..

Lepas bayar-bayar. Tba-tiba terpandang muka satu Mamat. Mamat dalam Majalah lah. Kalau Mamat depan mata tak usha pun tak apa sebab Akak nak laju-laju balik. Tengok-tengok muka macam hero Cina...kang kejap nampak macam Jepun...Kejap macam Mamat Korea. Tapi memang familiar lah muka. Mana jumpa? Eh? Memang Akak tak boleh beza dah Mamat-mamat ciri-ciri macam ni. Kamu boleh?

 Lampi tak saya tak cam? Kamu cam siapa Mamat tuh? Yang perempuan mata lebam tuh kamu abaikan. Aku pun tak kenal...

* bye!

No comments: