Thursday, February 16, 2012

Entry Laju-laju: Makan @ Deli Oasis, Ara Damansara


Well...aku akan buat laju-laju. Sebab ini dinamakan mencuri peluang. Bukan curi tulang. Uhuk!.Last week punya la bertubi-tubi tempek entry macam syok sendiri. Lepas tuh diam senyap sedu dah. Tau-tau dah hari Rabu!

So...sebab eden ni kaki snap gambo..maka den godek-godek lah apa ada dalam HP sakti lagi hikmat ni. So...jumpa makan.

So I nak promo. Eh...jangan lari dulu. Aku bukan nak promo kedai Restoran Anika Selera tuh. (woooopsss!) .Ini lain.

Ini kedai makan dekat dengan kawasan kerja aku. Aku ada cerita ke tak yang aku rasa kawasan aku kerja ini macam kepupusan tempat makan Muslim? Seriously aku rasa memang tak banyak. Asyik-asyik yang itu je. Cemuihh you know. Kalau ada pun stok makan mengecewakan serta harga yang....errr....what?

OK, tak baik merungut tentang makanan. Dah makan bayar la kan?

Selain ke tempat-tempat makan "yang biasa" kadang-kadang rajin tukar mood saya akan menyantap sesuatu yang menarik tertarik memand da boom. So saya akan membawa diri secara solo (soooo kesian kesunyian ye ko?) atau berkumpulan.

OK ke mana saya bawa diri? Saya membuat ZIARAH ke DELI OASIS FUSION CAFE. Ya, benar sebuah cafe.


Ya...kau masuk area Ara Damansara, cari singboard stesen minyak "Petronas"...shoplot dia nearby Petronas tuh la. Bole nampak Orange dia.

Sempat ada 2-3 keping gambar dalam simpanan. Sebenarnya banyak kali makan dah. Tapi tak snap selalu sebab takut orang tengok annoying betul minah nih. (aku lah tuh)..

Ini Speghetti Marinara. Ye betul ke? Yang pasti ada Marinara tuh. Apo ada dalam nih? All sort of standard seafood termasuk lah seekor ketam. Ya a aauu! Portion besar juga bagi saya. OK! Price?Tak cecah RM17 pun seingat saya. Some more no tax added pongg! 

Yang ni pula...AGAIN...geng speghetti..Carbonara. Tak sampai RM15 pongg!  Amboi speghetti memanjang. Bajet rambut blonde mata kelabu-biru hidung tinggi tiga tingkat ke? :-P

Da this one, mushroom soup dengan garlic bread. Dia bagi 2 garlic bread panjang. The bowl besar OK walau rupa macam cawan. Tapi dengan saiz extra-extra. Ini Connie si officemate saya makan masa macam nak demam. RM10 kot?



Gambar lain cilok dekat website depa. Erm yang NAsi goreng ayam dara tuh i betul-betul recommend. BEsar kau! Nasi goreng sambal udang pon sama! Cubalah...

So..check it outt! again, Available at Deli Oasis, Ara Damansara. Yaa a aauu!

Makanan dia untuk aku dengan price SANGAT OK. Dengan portion dia...cuma may be kalau waktu puncak service sedikit lambat. Anyway overall aku rekomen kat korang. Bawa GF dating pong bolee..ewwaahh!

Lebih lanjut..sila tuju laman sesawang nya seperti link di atas nun!

No comments: