Thursday, February 16, 2012

Betis Dan Paha Ber-Muscle!


Salam. Hai hai hai...

OK, siapa agaknya yang senasib dengan saya? Yang bakal memiliki peha dan betis besar akibatttttttttt........

Terperangkap dalam kesesakan lalulintas.

Semalam petang-petang sewaktu jam menghampiri jam 6 petang, hujan turun. Alhamdulillah. Sejuk sikit ye?

So En Dzul & En Din pun berborak 

"Din, petang ni kita balik pakai baju Gaban la".

Diorang penunggang motosikal. Maknanya haruslah memakai perlindungan air (?) di badan dari dibasahi hujan lalu menjadi kecut satu badan (?).

Sebabkan semalam macam saya balik lewat sedikit, jadi saya rasa saya selamat dalam kesesakan lalu lintas. Rupa-rupanya sangat meleset anggapan ku macam lagu "Ramalan ku benar belaka" yang geng Umbrella nyanyi tuh. (apa kaitan?)

Aku sangkut dekat Symphony! Nak tuju Kelana Jaya pekebendanya?? Perut pula duduk lapar sangat. Baru teringat saya lupa makan lunch akibat saya makan breakfast jam 11pagi! Dalam kereta ni pun tiada satu apa pun yang boleh buat kunyah. Memang la aku boleh kunyak streng ke kusyen ke tapi mana nikmat! APTB!

Kaki dah kejang dah duduk main clutch1/2 jam kat situuuuuuuuuu jek!


Tengah beratur panjang nampak ni. Duduk berkira-kira nak ke tak. Duduk bayang nasi kandar. Fikir balik, taknak. Mesti pack! (gambar ni amik lain waktu nih)

Sebab macam fed-up tersadai statik kawasan sama selama hampir 1/2 jam jadi harus la buat tindakan bijak. Konon-konon bijak. Sampai dekat tempat U-turn depan Apartment Seri Kelana ke apa tah tuh terus fikir-fikir dalam kepala 

"Kalau singgah Citta Mall ke Deli Oasis santap makan dulu bagus ni. Kasi reda jem ni. Tak kuasa mak"

Sekali nak sampai simpang Citta..

"Eh...pergi Deli Oasis lah...sedap makan Nasi Goreng Ayam Dara. Kenyang pun ya. Citta apa jek ada??"

Ewwwahhh! Monolog punya monolog aku tinggalkan simpang Citta sekali depan....

Aiseyyyyyy meng! Aisey meng!

Susur pergi Deli Oasis dekat belakang lah..bukan depan. Terus aku terlanjur beratur bersama -sama segerombolan kereta-mak-datok-sesak-gila-pack-hampir cium bontot-ke bontot masing-masing! 

Ye lah kan, terlajak perahu boleh ku undur walau aku rasa nak undur perahu rasa macam susah juga. Tapi tak apa lah. Tabahkan hati.

Alang-alang aku dah ke jalan yang songsang, maka terus tukar cadangan aku dalam hati tadi yang konon-konon nak pergi Citta Mall lah Oasis lah bagai terus cari alternatif

"OK, pergi pasar malam Rabu lah. Sana ada surau terus boleh solat. Boleh makan dekat pasar"

Fuhhhhh..cita-cita murni sokmo! Terus lah cantas belok kanan instead of belok kiri ke Kelana Jaya. Belok kiri membawa makna "Naya kau" - cari nahas?...sebab kereta macam sardin dihimpap-himpap. Dengan kereta-kereta dari semua arah (simpang 4) berpusu-pusu bawah flyover. Melepaskan diri dari situasi himpitan yang tak sedap macam nasi impit ini sangat menduga dan mencabar. Alhamdulillah elok belok kanan lari dari hiruk pikuk terus jalan lancar ke pasar malam ku sayang tanpa halangan. Tak 15minit dah sampai. Fuh.

Jalan-jalan, cari makan, tengok tudung semua. Tengok jam 8.15pm. 

"Ok lah, boleh la gerak pergi Kelana Jaya. Surut dah kot jem nya"

Ayuh let's go!

Sekaliiii.............taraaaaaaaaa! Dangg! Oh my oh my oh my....masih beratur panjang lagi hingga bawah flyover? Adududuiii! Memang sangkaan ku meleset sama sekali.



 Memang camera Hp tak boleh harap diwaktu malam...


Kandas beratur di atas flyover berdepan  Oasis Square. Oh nikmatnya...

Hadap je la. Redha. Relakan lah otot keras terbina di betis dan paha kiri ini.

Bila sampai depan-depan tak ada apa pun. Saya syak tadi-tadi kereta macam sardin sebab air naik lah. Tu slowwww jekkk

Tahu jam berapa sampai? Jalan yang patut 15minit sampai Kelana Jaya bertukar menjadi 50minit.

Ohhhhh...

* Ada yang senasib?


No comments: