Friday, February 3, 2012

Sesi Penuhi Perut-perut - Will.I.Am?



Perut-perut tembolok memang tak kira masa untuk diisi. Akan tambah seronok jika tiba-tiba dikurniakan teman-teman yang boleh dibawa bincang. Eh. Bukan bersama untuk mengisi peperut yang bertingkat-tingkat. Hahahaha!

A few days ago, eh tak. Last week. Masa CNY break. Rakan-rakan datang berkunjung lagi. Terima kasih la banyak-banyak. Asyik kamu-kamu je yang datang. Bila agaknya saya pula yang datang ke tempat kamu-kamu? Mungkin tunggu undangan perkahwinan baru sampai agak nye ye? Tettttttttt! Lari topik!

Apa-apa pun memang sangat aku hargai sebab ada teman-teman yang sudi luang waktu menyinggah menjengah sambil bergossip sebagainya. Betul-betul terharu.

Patut hari itu bertemu dengan 3 orang. Kira sesi melepak dan bertemu muka rakan-rakan lah ni. 

Tina + Hasni datang. TQ again wahai rakan-rakan. Nonoi tak dapat joint, ada hal. Tak apa lain kali kita jumpa.

Selain bertemu-temu, sesi memberi buah tangan berbentuk Buah Ngaku kepada rakan-rakan juga dijalankan. Bagi kawan-kawan rasa. (akak tak jual kerepek dik..akak nak bagi je...sebab akak suka nak share-share jek dik!). Ya kawan-kawan. Buah Ngaku kegilaan aku sejak CNY tahun ini.

Cadangnya mula nak melepak dekat Restoran Anika Selera. Tapi sebab Nonoi dan husband tak dapat datang, maka aku pun gedik-gedik SMS Tina Turner lebih kuang macam ni la maksud:

"Noi tak joint. Apa kata kita tukar plan ke William?"
(aku rasa bukan bunyi macam ni, tapi iras-iras cam nih la. Lupa dah)

Tina Turner pun cakap ON jek! Yahooo!!! Dapat juga aku pergi William. Depa dah berapa kali pergi tah. I first time Uuuu. so I nervous. Hahaha..nervous gapo nye? Gua excited ada lah...kata MAKAN...memang selalu excited.

Aku bukan apa. Bukan tak kasi duduk kedai aku. TAPI aku nak space melepak borak-borak. Kalau diorang duduk kedai aku, jawapnya aku tak sempat nak layan-layan diorang sangat. Kan? Kang baru cakap sikit, aku bangun kira makanan, kang aku bangun amik order, kang aku bangun usha tempat masak..Ah macam-macam ah. Jadi ada baik kamu pergi lain tempat. Kan? Lagi pun boring juga diorang nak makan Restoran Anika Selera kan?

Antara Menu: Ayam penyet di Anika Selera...
(eh..promo pulak!)

OK skip. Kenapa penulisan aku selalu berbentuk begini ha?

bla...bla..bla..bla...

OK, Tina Turner dan Hasni Gomez pun sampai. Tak sempat letak punggung kat kerusi kedai, terus aku cakap gerak terus jangan tunggu-tunggu lagi.

OK, William. Here we are menyediakan perut kosong untuk disumbat-sumbat menu kamu!

Masa sampai sini, terus pergi papan itam dia. Sebab dia tiada buku menu. Semua menu duduk dekat papan itam je. Baca punya baca aku dah blurr tak tau nak order apa.

Lepas tuh stff William ajak duduk. Aku konon-konon dah ingat la apa menu nak amik tadi. Ingat key word "smoked" je. Lepas tuh baca nama "lamb-lamb" macam sedap juga. Elok je duduk memori aku dah hilang tak ingat. Nak order apa pun tak tau.

Nasib baik ah Abang William ni peramah baik hati bagi cadangan. Kalau kau tanya aku makan apa, sumpah aku tak ingat nama menu dia. Nama menu sipi-sipi ingat lah!

Jom ah tengok kami bertiga makan apa. Gambar muka kami memang tiada. Semua dalam kamera Hasni Gomez. Kamera handset aku ada makanan semata-mata yang disimbahi cahaya yang tak terkawal!

Semua menu kami share bertiga. ala-ala macam paduan 3Suara tuh nyanyi tuh. (eh tiba-tiba)
3 suara....aku suka korang nyanyi!
(eh terlencong cerita)


1st dish. Heavy punya....apa nama tah. Lamb Shank macam itu lah lebih kurang. Ini hidangan ber-portion besar ya puan-puan dan tuan-tuan. Dihidang bersama Nasi Mandi yang boleh di top-up tanpa extra charge pong! So kalau ada 8 orang? mintak ah nasi untuk 8 orang share sepinggan kambing ini. Nice!  - Kami bertiga makan sepinggan ni jek! Korang aku tak tau....


Amacam? teruja tak? Kuah sedap. Isi lembut! Memang besar OK!

2nd dish. Semi-heavy punya.Apa tah nama. Macam lebih kurang macam ini. Cheese Nan Bercaramel? yang pasti dia memang Roti nan, lepas tuh bersekali cicahan berkaramel 3 perisa - Mentega + Honey, Kopi + nescafe + coklat (?), dan Coklat. Pon Niceeeeeeeee juge. Highly recommended. Ewwahh! - Kami share 


Yummy okeh! Sangat-sangat lah macam rasa nak order lagi lain kali
(limpahan cahaya melimpah-ruah)

Last but not least. Sesi cuci mulut. Dessert. Erm maklum lah tak pernah makan sepanjang hayat kan. Jadi ambil Panna Cotta & Creme Brulei. Nah amik kau! Tak daya nak perhabis dah. Tapi gigih masing-masing habiskan sampai ketat pinggang-pinggang seluar.

Panna Cotta yang terasa kekejuan nya? - yang bentuk cup tuh
Creme Brulei (eja macam mana tah? double "e" kan?) yang tak manis di bawah tapi atas sangaattt manis...

OK, kami diet dik. Kami tak minum air demi nak sumbat makanan nih. OK tipu. Masing-masing ambil air 1 sorang. Berciri macam Milkshake ke apa tah.


Aku - Strawberry apa tah nama...Sedapp nih!


Lepas ni try menu lain pulak!


 
Bawa kami licinnn punyaaa! Tak ada cover control cun nak telan bukak mulut semua...


TQ again wahai kekawan sebab memenuhi hari malam ku dengan penuhan limpahan hidangan yang membuncit perut ku. Yeayyy! Sampai tercabut butang seluar Jeans. Eh tipu! belum cabut lagi.

* Memang gendut tali kecapi habis lahh! Burp!

No comments: