Monday, October 25, 2010

Badan Macam Tak Berfungsi

Assalamualaikum..


Saya rasa macam terketar-ketar. Bukan sebab saya ini nenek kebayan yang dah jadi tua bongkok! Saya rasa kehibaan juga. Saya rasa keseorangan. Saya berjiwa emo mungkin? Tapi saya tidak seperti ini suatu ketika dahulu..Perubahan hormone agak nya ye? Hmmm..entah lah…OK..kena ambil ubat yang konsisten kalau begini..tapi ubat apakah yang aku patot ambil?


Sebenarnya jangan dirisaukan apa-apa..saya mampu mengawal dan menanganinya..macam lah saya tak biasa…tapi…Ahhhh..entah lah..saya sudah tidak cukup kuat agaknya..


Hari ini, di saat saya membuat draft untuk entry ni, merupakan BUKAN hari bekerja..TAPI adalah hari untuk bergembira menikmati hidup bersama orang yang tersayang..hari untuk mengembirakan diri dan juga orang lain…sepatutnya hari yang boleh diisikan dengan aktiviti untuk menghilangkan stress selama 5 hari bekerja..


TAPI! Aktiviti saya sepanjang hari ini tak ubah seperti orang yang tidak sihat--- SAKIT..macam panda kot! Tapi dia comel..tak apa..saya tidak secomel dia..iskk


Saya hanya tergolek-golek macam tong gas, tidur..macam kucing berperut boyot yang hanya menunggu waktu untuk bersalin (aik?apsal kucing jadi contoh? Entah lah…saya terbayang muka ibu kucing tidur sebenarnya)…Semalam tidur pukul 3 pagi…tak boleh tidur..terpusing-pusing sana..terpusing-pusing sini...kadang-kadang melihat ke henpon buruk ni..periksa waktu pukul berapa


Tahu-tahu ketiduran..bangun pukul 6.15 pagi..selesai kewajipan (kadang-kadang terlajak-lajak pulak tuh…tengok tuh..macammana nak berkat kehidupan? Perkara yang makan waktu tak lebih 10 minit pun leka?)..saya tidur semula…pukul 8.15 pagi buka mata..melihat ke henpon saya..masih tiada yang menarik seperti yang dinanti-nanti..HAMPA..HAMBAR pulak…bangun sekejap..mandi-mandi lama-lama..dengan harapan banyak masa terbuang…masuk kan kain kotoran ke dalam mesin basuh…FUhhh..nasib baik ada mesin ye?kalau tak? Aku kena buat manual…


So boleh lah berangan macam gadis-gadis basuh kain kat tepi sungai..pastuh tibe-tibe kena serang buaya! Hahahaa..buat spoiled jek imagine cam tuhh..cesss



OK..lepas mandi…buka laptop…tapi jari tak menaip..mendengar lagu sahaja..sambung tidur..pukul 11 pagi menjemur kain..berlegar-legar dalam rumah..takde arah tujuan…BORING..mahu keluar…menziarahi rumah di Mah Sing…tapi macam tiada nafsu dan kudrat pulak…Diri ni sangat tak berfungsi…hingga nak memandu pun malas..jadi apa yang kau rajin? OK..saya pergi melayan perasaan…tidurr…. yayayayayya.. sepanjang hari tidur..macam dunia tak ada benda menarik..sepatutnya hari ini, saya perlu menservis si hijau saya…tapi macam saya cakap…tiada mood…tidak rajin…hari ini serba tak kena..


Lepas maghrib..saya bersiap ke Kelana Jaya..menjalani rutin..tetapi kepala otak ke lain..


Dan sekarang , saya di rumah..jam 2.17 a.m..menulis entry..


Ah..bosan lah ayat-ayat nih..ayat-ayat sekarang ni dipengaruhi oleh mood..tak tahu mahu luahkan bagaimana…sebab saya tak pandai..dari bercerita dengan orang, baiklah saya bercerita pada diri saya sendiri (sebab tuh kalau perasan, kebanyakan entry dalam blog ini kadang2 nampak macam sedang berbual-bual dengan kawan, tapi hakikatnya sedang cakap seorang diri…menakutkan kan?Arggghh!! patot lah semua orang lari ye? Tapi tak apa..hehehehe..jangan lah takut, saya bukan hantu ataupun pesakit jiwa..hehehe)


YANG SEMPURNAKAN KU..


Yes..siapa tahu lagu ini? Saya sedang mendengar lagu ini…jom nyanyi sikit..tak perlu berjoget, bergoyang atau bergelek mahupon bergolek…


Mula sekarang…1,2,3!


Bila kau jauh , aku selalu rindu

Bila kau ada hatikan berbunga

Ku akan selalu menjadi bintangmu

Menerangi gelapnya mimpimu

Aku setia di sini, mengusap tangismu

Menemani sunyi di hati mu…


OK..entry dah habis..boleh tutup mata sekarang…


* Kecewa, marah, hampa tapi RINDU

No comments: