Tuesday, October 26, 2010

Tidur Pon Malas Menerima Aku Lagi

Ini kisah week end...

OH!Kasihan…tidur pon tak mampu menerima akan diriku lagi…nehi..nehi..terkebil-kebil saya..saya rasa saye sudah over tidur…sampai mata pon dah bagi signal kepada tuannya..dia macam nak muntah untuk pejam..kasihan..kasihan..


Semalam (Sabtu) sudah pulun tidur, qada’ seminggu, mata boleh terima…tapi hari ini (Ahad) buat..tak boleh dah..naik penat saya..terpenat-penat macam penat sangat (?)


JADI!


Tuan badan pun menurut titah perintah..tak mahu menghampakan mata dua bijik yang dikira sepet ni…

Apa yang kau buat untuk tak menghampakan?


Erm..saya..saya menaip sebuah entry tanmpa arah tujuan…tiba-tiba menaip..


Tadi…


Pukul 9 malam saya sudah masuk tidur…pukul 12 sudah bangun tergolek-golek…minum air..lepas tuh langsung tak boleh…buka-buka laptop..main-main kejap…tengok-tengok gambar..lepas tuh tersengih sorang-sorang…tah hape-hape tah aku…kamu macam tuh tak? sekarang jam menunjukkan 1.25 pagi..baru jari ligat..


Ya…saya sebenarnya ligat di waktu malam..macam kelawar..atau tikus mungkin!


Banyak kerja saya suka buat diwaktu malam…tak tahu kenapa…sebab saya rasa macam bila buat sesuatu diwaktu malam..saya dapat menjimatkan banyak masa..rasa masa cepat berlalu…baik kerja mengemas atau membasuh..membuat kerja…dan sebagainya (masak tidak termasuk lah…saya tak pernah masak malam-malam buta nih..tapi boleh cuba jika seru ada..hehehe)..even masa belajar dahulu, assignment juga dibuat waktu begini-begini…Elleh! Cakap lah kau buat kerja last minute! Hahahaha..KANTOI!..tapi memang begitu…


LAgi satu..mungkin tabiat saya…tabiat tidur saya 4-5 jam sehari sahaja..(tak termasuk waktu saya sangap-sangap waktu kerja kadang-kadang lah)…jadi kebiasaan sejak beberapa tahun ini…tidur dalam pukul 2.30 pagi..bangun 6.30…tapi confirm akan sambung tidur smpai pukul 7.30…kalau belum 7.30..saya tak mahu bangun..walau tak mengantuk…saya akan static dengan bantal..malas bukan?yayayayaya…orang malas memang begini..suka bergelimpangan macam askar terbaring di medan perang…hehehehe


Jadi? Jika kamu…apa kamu bikin di kala waktu begini? Saya fikir kadang-kadang macam nak buat kerja yang boleh “bunuh” masa..contoh…erm…macam menjahit atau membuat cross-stich ke..atau buat craft ke…tapi? Saya bukan dilahirkan dengan tangan yang lembut..yang buat apa pun jadi…mungkin suatu hari..saya akan cuba..dan lihat hasilnya..


OK! Stop..nak buat draft baru…


* Ermm..hairan la font saya nih..asal buat draft..attached jek...tukar font type..tapi masih buruk tulisan nya...isk...ZASSS! jek la




No comments: