Friday, October 15, 2010

I'm Wondering...Betul Ke?

Semalam...

Saya memasak tomyam..(belum sampai kali ke 10 sepanjang idup saye)
Saye tertanya2..mengapa setiap kali saye masak..lain

Kejap mcm terkurang rasa ini..kejap terkurang rasa itu..

Isk..tak puas ati ngan diri sendiri

Ada kaitan dengan mood ka?
Kebanyakan hari saya memasak tomyam..rasanya "menjadi"..

Tapi..kadang2 tidak cukup "ummmphh" untuk saya..
Saya tak puas hati..
Performance tidak bagus..
Mengapa masih ada bertukar2 walau sudah berkali2?

Ada kaitan ke ngan personality diri?hehehe

Macam pelik juga la kan..
Saya menggunakan tangan yang sama..
Kuali dan sudip yang sama..

TAPI? masih lain..

Semalam adalah tom yam dari hasil tangan saya yang terpaling saya tak suka rasanya buat masa ni..kebanyakan harinya saye suka dengan hasil nya walau rasa berbeza...tapi masih memenuhi citarasa (what u can expect bile u bukan la si tukang masak terer yang sejati??hahahaha)..isk..stress

Banyak kali buat tapi still?
(geleng2 kepala)

Saya bertanya kepada si tukang masak..
Kenapa saya punya rasa tak sama..

Dia cakap...

Orang2 tua cakap..
Tuh tunjuk peribadi seseorang...
Betol ke?

Makna kata..saya mungkin ada masalah atau perpura2?

Saye blurr..mungkin juga bermasalah...

Sebab...masa saya memasak Kak Amy (pekerja mama saya) cakap
"Long...senyum sikit la...masam jek..macam tekanan!"

Hahahaha! nak tergelak saya..tak sangka..ade orang duk perhati muka saya..

Mungkin jugak ye..patot kalau masak2..kite kene buat muka (bukan buat!)

TAPI

Memaniskan muka..melapangkan dada...dan ber-enjoy dengan apa buat..
Takpe..saye cuba lagi...
Mungkin ada betol nya..sebab tuh Tom Yam saya hancur! :-(

Tengok..nampak enteng nampak remeh..tapi saya stress macam sedih pulak saya buat tak jadi..isk..

Tah hape2 saye ni..

OK..chow..!

No comments: