Monday, October 18, 2010

Kenapa Kamu Masih Jatuh Di Lubang Yang Sama Juga?



Hanya rekaan semata-mata...

Eh?lubang?awak ni dok citer lubang pulak…

Lubang ape ni Zira?


Ah..kau ni memang tahu!

OK kawan2…jangan fikir bukan2 ye, mari lah kite men-suci-kan fikiran kite nih..hehehe

Pernah kah kamu melakukan kesilapan/kesalahan yang sama?

Sedangkan kamu sudah tahu ianya salah, tapi tak pasal2 kau terbuat jugak benda salah tuh?

Pernah? * angguk2 / geleng2*

Aik??tak pernah?isk…perfect kamu nih ye like an angel??hahahah..OK..tak kelakar..OK..back to the topic bebeh!


Cam nih..contoh eh…jap fikir..jap fikir contoh ape eh…

.

.

.

.

Ok lah..kita cakap pasal masa. Ketepatan masa. Punctuality.

Katakan kamu mengenali seseorang yang KEPANTANGAN dia adalah tidak boleh lambat. Buat sesuatu kena planning betul2..bukan semberono saje…

JADI!


Bila kamu berjanji, Kamu mestilah menepatinya, kan? MESTI OK! Maksudnya, jika kamu tidak tepati, kamu akan menerima padahnya. Apa padahnya? Kena ketok ketampi atau berjoget macam ayam, atau kene menyucikan kolam ikan (?). Eh..tak..tak..biase kalau salah, mestilah kena marah kan?JADI?? Kamu mestilah tak suke kene marah kan? Jadi kamu mestilah tepatinya supaya kamu tak dimarahi? Betol?


Kali pertama kamu buat..kamu kene terima akibat – kena marah

(Jadi kamu sudah tahu akibatnya kan?)


Kalau sudah tahu, kenapa kamu harus ulangi yang ke dua dan seterusnya pula?

Kamu suke ke kena marah?itu hobi kamu ye?something wrong beb! Kau hulur kepala saje2 untuk menerima sesuatu yang kau boleh elak!Apa nih?Betol tak?

Aku tak berapa nak paham lah contoh ko nih…ade contoh lain yang lebih mengujakan tak??

Aduh! Aku mintak ampun…aku memang tidak pandai mengarang, ikot suke aku jek nak cakap ape yang terlintas. Otak aku ni aktif..sampai kelam kabut nak cakap/fikir mane satu..maafkan makcik ye…sob sob sob!


Jap aku fikir lagi ye…


Kalau aku bagi kamu contoh tentang percintaan mungkin kamu lagi paham ye? Kamu kan suke topik2 cinta nih?? (HAHAHA…kau boleh cuba layan SURIA CINTA pukol 12 tengah malam ke atas kot di Suria.Fm…aku suke dengar lagu dia..promotion jap…hehehehe..melalut lagi!ketok saye sikit pls…)


Katakanlah pasangan kamu tidak suke kamu memakai pakaian berwarna warna yang dia tak gemari (ada ke yang begini eh?contoh ape aku bagi nih?). Dia cakap…kalau kamu pakai warna tersebut, dia enggan keluar dengan kamu selama seminggu (contoh…contoh ye…hehehe). Dia kata, kalau dia nampak warna tersebut mengakibatkan dia cirit birit dan sakit gigi selama 2 hari tanpa sebab. Jadi kamu sudah maklum…Nampak tak?tuh KEPANTANGAN dia…


Kali pertama kamu pakai, dia tak marah, tapi dia memaklumkan pada kamu. Takkan dia terus marah kamu, kamu kan mase tuh baru mule2 nak berputik cinta. Demi nak kenal dengan kamu, dia sudi lah cirit-birit & sakit gigi pada pertemuan tuh

Tapi kamu saje nak melanggar kepantangan, kamu buat untuk kali ke 2-3-4 dan seterusnya. Kenapa kamu buat begitu?kan kamu dah tahu?kenapa?kenapa?kamu tak paham ke itu pantang?kamu tidak sayang sama dia ke? Akibatnya dia memutuskan hubungan kamu berdua sebab tak tahan menerima cirit birit sampai sakit tuttttttt nya…

Oh..kamu sayang dia rupanya..habis? kenapa kamu buat? Mengapa kamu menyesal pulak??sedangkan kamu sudah maklum?


OK..dapat tak maksud saya?


See..see..see…


Walau pon se-ringan mana, se-enteng mana, se-mudah mana, se-remeh mana, jangan lah kamu memandang seperti takde apa2. Hormatilah orang seperti mana kamu mahu orang menghormati kamu. Jika seseorang melanggar KEPANTANGAN kamu, mesti kamu marah kan? Takkan lah kamu bagi hadiah coklat pulak?

Tepuk dada..tanya la diri…


OK! aku pening jap..

No comments: