Friday, March 30, 2012

Payah Jumpa Kot?


Assalamualaikum...

Salam hari Jumaat buat semua. Hari ini saya tak tahu nak cakap pasal apa. Tengok draft ada banyak, tapi banyak "telopong". Jadi tak akan published lagi lah.

Hari ini saya cakap yang ringan-ringan sahaja. Tentang bagi salam. Niowdays saya tak tahu lah keadaan saya atau keadaan sekitar. Saya rasa macam kurang saya mendengar orang memberi salam sekarang ini.

OK memang penah membaca salah satu tanda-tanda akhir zaman, kurangnya orang memberi ucapan salam. Tambahan lagi kepada orang yang tidak dikenali.

Sekarang pun saya notice, orang datang bagaikan "hantu" alih-alih terpacak. Sayang betul tak bagi salam dan tak jawap salam. Kalau tak mesti sama-sama dapat pahala kan?

Jadi apa kata, kita-kita semua amalkan dengan memberi salam? 

Salam itu penghubung silaturrahim.

Ucapkan "Assalamualaikum".

Terima kasih

No comments: