Monday, March 12, 2012

Perempuan: Nak match-match pun susah...Apa ada hal?


Assalamualaikum sarwajagat sekelian alam. (ewwah). Eh...bukan main-main. Ini betul-betul.

Again.

Assalamualaikum semua.

Hari ini kita laju-laju lagi. Gian weh tak menaip. Padahal langsung tiada faedah apa yang ditaip melainkan jari semakin ramping lagi runcing! (konon!)

OK, Sebab kan saya cuti tapi tiada talian internet, maka kali ini mari saya ambil kesempatan. Saya usha-usha gambar di HP.

Dan jumpa ini gambar:




Maaf lah belakang pintu bersepahan ya. Dah la gambar pun kabur! Cess!

Ini lah tabiat saya. Selalu membeli sesuatu tanpa   usul/ cadangan (planning). Sebab itu selalu mengalami masalah "baju ada, tudung warna sepadan tiada, tudung ada, baju tiada. (Fahm ke?)

Akibat behavior macam ini lah membuatkan pemakaian "tergendala". Lepas itu macam "lupa" pakai terus.

Baju dekat atas ini sebenarnya konon nak dipakai untuk pergi kenduri kahwin je pun. Bukan nya jadi pengapit bagai ke apa pun. Huhuhuhu!

Esok nak pergi kenduri, malam-malam baru terkial-kial nak pakai baju apa. Takkan nak pakai baju kurung yang hari-hari pergi kerja. Konon taknak sama la kan. Elleh kau Nozie, buat style artis la tuh konon takkan pakai baju secara berulang! Ceit!

Malam-malam tunjuk Mama. 

"Mama ni baju ni masuk dengan warna apa?"
"Warna purple!"

OK fine. Aku dan Mama banyak juga tudung berunsur purple pelbagai tona. So setel masalah! TAPI! Boleh pula warna-warna yang ada tak "masuk" dengan ini baju! Ada termalap, ada terkelabu purple, ada tertua bona purple nyo!

Isk.


Last-last ambil colour tudung yang kebarangkalian sepadan tempek dengan baju macam dekat gambar itu. Tapi memang tak memuaskan hati. Padahal baju kurung je pun. Bukannya baju ala-ala artis merelip-relip!

Last-last malas layan. Decide pakaikan juga dengan purple yang terpilih itu. Apapasal aku tak ambil pink? Sebab pink awning ni macam aku tak berkenan. Degil punya awning. Tak mengikut bentuk idaman hati beta pula! U are fired pink!

Yang hijau? Err...walau baju ini adalah sesat-sesat sikit  yang hijau..tapi bila nak pakai tudung hijau macam dalam gambar itu macam segan pula I. Gedik! Jentik kang!

So memang no choice. Purple, u are hired! Ewwahh!

Esok nya pergi kenduri dengan Abah, pakai-pakai tudung, gatal tanya:

"Abah, OK tak baju ni dengan tudung nih?"

"Gelap malap je nampak"

OK Fine. Kalau abah cakap "OK, cantik gorgeous bom da bomb!" mesti aku tak gusar dah. Hahahhaha!

Last-last...aku balun sajalah. Dah jangan tengok cermin dah. Kau pakai saja!

 Tudung kombinasi dua warna. 


* Orang perempuan memang gini ke aku je yang gini?

3 comments:

M.A.M.A said...

haha mmg ade je yg spesis mcm ko ni. klu aku, suar biru, baju cekelat, tetiba tudung pink. kasut putih, handbag itam. jalaaaan je...hahaha(ko, ade bran??)haha

Azira...Nozie...Kechik said...

sue..aku kalau tempat kedai2 mamak ke kedai aci ke apa...berani la....

kalau majlis ramai2...jatoh market weh walau aku mmg tak market mane pong....kekekek..

* ko takpe....time anak dara kontrol cun kan? :-P,,,skang je beraniii..zass!

shuhada said...

haha, nozi, aku rs aku mcm kwn ko ni, baju hijau, tudung merah, mana sempat je, kiranya spesies ko mmg susah nk jumpa:p