Tuesday, November 16, 2010

Kempen Sendiri : Lihat Ke Bawah Kenderaan Dulu


SEKARANG!
SEKARANG!

Saya mahu melancarkan kempen sendiri. Seruan kerajaan atau mana-mana badan yang keluar saya tidak pastilah pula!
Saya mahu melancarkan kempen sesuka hati saya yang berbunyi:

"Lihat Bawah Kenderaan Anda Dahulu Sebelum Bergerak Ke Mana-mana"

Hoh! Tulisan besar macam emo pulak rasanya. Tapi bukan hal emo ini.

Semalam, sebelum ke hospital, bawa abah bersarapan di kawasan rumah dahulu.

Nak tahu apa jadi di kedai masa itu?
Sebuah kereta terus bergerak dengan laju-laju sebab mahu ke destinasi (kejar masa) lain telah menyebab kan seekor ibu kucing mati.

Uwaaaaaaaaaa....apa ini?


Ya..ya...ya...aku faham...takkan mahu marah ibu kucing bermain-main bawah kereta. Dia mana lah ada akal. Manalah pandai baca signboard cakap main
"Syoohh! Syooh!! jangan main sini"

Dia tak pandai.
Dia tahu bermain dan bermanja sahaja.
Makan dan uk uk uk!


Aduh! kesihan saya tengok dia menggelupur-gelupur dengan mulut/muka berdarah-darah...terlompat-lompat sampai hujung nyawa dia...lepas itu anak-anak dia yang kecillari-lari tengok ibu dia menggelupur. Kasihan kan? anak-anak kecil menyusu lagi...Iskkk!


Srooot...srooot....sedih sangat.
Tahu lah mesti kau cakap
"siapa suruh main bawah kereta, siapa suruh berteduh bawahtuh tu, siapa suruh jilat-jilatbulu bawah kereta aku"

Anda mampu mengubahnya. Just sebelum bergerak ke destinasi, Usha bawah kenderaan anda. Tengok ada apa-apatak. Mana tahu ada Ju-On ke? Yang tuh aku rasa elok kau langgar...sebab dia buat orang mati terkejut. Tak Aci!Hehehehe

TAPI! jangan lupa, kamu kan orang/manusia. mampu berjaga-jaga dengan untuk yang lemah?

Saya gemok...tak larat lari..burpp!!
Eh? Tidur sini syiok juga...
Kesian lah dekat saya...wink...wink...
Saya pandai main sahaja...saya tak tahu memasak...ihik!ihik!
Mana Ibu kami ni...kami lapar lah...uwekkk!uwekkk!

Saya perlu tuan...

Sambutlah seruan saya ini...Mari lah!

No comments: