Friday, November 26, 2010

Saya Sedang Menjadi Guru Kepada Senior Citizen


Salam...

Ehem...sekarang panggil saya Cikgu Azira! Tak kira..tak kira...panggil juga! Walau saya tidak lah menunjukkan ciri sebagai Guru. Kamu kena panggil juga! Saya paksa!Saya paksa!

Hishhh! Kau main paksa-paksa. Cikgu apa kau macam nih? Aku takut. Belum apa-apa lagi kau stress. Emo pula tuh! Tak layak..tak layak...

OK, FINE, now aku berlagak cool eh? Tapi cool itu macam mana? Isk...

Tidak mengapalah...tidak mahu panggil pun tiada apa-apa sebenarnya. Kalau kau panggil pun tidak akan dapat sebarang piala juga. Anugerah pun tidak dapat. Apatah lagi Anugerah Globe Silk Store (???)

Today...mahu share story. Saya menjadi tenaga pengajar. Bukan pendidik. Sebab saya tiada mendidik apa-apa macam majalah "Didik" (kalau kau budak sekolah, kecil lagi, kau tahu lah wujud majalah ni. Kalau kau sudah besar kau tahu majalah Remaja, Eh, Mangga etc, Kalau kau kahwin mungkin kau tahu majalah Pa & Ma...AAaaaaaaaaahhh! Merepek lagi aku). Itu sebab tak boleh jadi Guru.

Nak tahu siapa saya mengajar? Hehehe.. boss saya. Tapi bukan C.E.O lah. Cuma saya labelkan dia sebagai senior lah. So saya panggil boss. Sebab dia berpengalaman dalam bidang nya. Tahu umurnya berapa? Saya fikir sudah 60+. See..see...See...

Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. So pada kamu-kamu yang umur mantap lagi...badan solid lagi tiba-tiba malas mahu kerja, malas mahu itu ini...Malu lah sikit! Kalau malas juga...kau turn la yourself jadi orang-orang tua yang tunggu anak-anak jaga. Apa aku merepek?

Actually, boss ini, Mr Yee mahu belajar menggunakan aplikasi Autocad. Katanya mudah untuk dia jika mahu bawa pulang kerja. Jika macam kerja stok urgent, Dia boleh adjust sendiri sikit-sikit.

Aku ON saja mengajar. Tinggal kau faham ke tidak aje...Jadi, siapa mahu belajar?Hands up!

Apa yang pasti, bile kau jadi pengajar, kau kena la full pay attention kepada murid kan? So? Meaning that aku baru cuit kerja aku yang sebenar...anak murid tidak rasmi saya akan panggil dan tanya. Jadi Cikgu yang dedikasi macam aku perlu melayan pertanyaan macam kaunter pertanyaan. Tinggal aku tak pakai baju batik saja macam si Gadis Kaunter.hehehe..

Errr...Agak-agak kalau aku cas Boss, boss bagi tak seringgit dua kat aku?hahahah! Nampak macam boss ni fast learner juga. Aku ajar simple-simple sahajalah. Kalau yang rumit-rumit..karang boss suruh aku buka kelas tuisyen weekend. Mana boleh....I nak dating lah! auuuwww! :-P


Angle belakang- ambil gambar curi-curi...See..dah tua...kepala mahu botak. Rambut baru inai...

Pandangan sisi.Sebelah tu Freddy. He is 40+ years...with 3 children. Kecik-kecik lagi anak dia...

* So for YOU...not too late to learn...
* Nasib BoQ saya siap sudahhh..hehehe...boleh menari joget-joget kejap
* Boss masih kusyuk melayan Matapelajaran Baru dia..Ehem boss...nest year boleh tak promote bagi gaji saya naek? :-P..Hishh! Tak baik. Set dalam kepala ajar ikhlas lah Zira. Ok..ok...dah set balik. TAPI..kalau bos mahu bagi...saya Ambil..kihkihkih!

ChoW!

No comments: