Tuesday, November 2, 2010

Rase Rindu...



Dengan adik-adik saya sebenarnya. Saya rasa sunyi lah mereka tak ada. Rasa macam golongan warga emas yang dibiarkan bersendirian di rumah jagaan.



So sad. So pity…



Tup-tup… (kejadian: hari ahad, 01 Nov 210)



Angah mesej saya:

“ Salam…long mntk tlg…baya brdban leh x,rm 50, aku punya bb exp sok…huhu”



(ayat SMS), harap faham…apa kau tulis nih adik?eceh!



Jika tidak…tak mengapa, Saya baik hati menterjemahkannya kepada ayat-ayat yang ibu saya bace pun, bole paham..Hahahahaaha!



“Salam long…minta tolong…bayarkan broadband boleh tak, rm50, aku punya broadband expired esok…huhu”



Ok Abangah ku, kak long bayarkan nanti…kau tau-tau aje aku dah bergaji eh? Nanti belanja aku steamboat. Aku tuntot!



Tadi, adik bongsu saya, Yuyu nama diberi call. Bertanya khabar tentang kakaknya yang kesepian tidak keruan nih.



Berborak-borak kejap, bercerita tentang study life dia, masalah nya dan macam-macam lagi. Manja dia nih…semua nak mengadu. Tapi tak apa. Kak Long paham…kak long boleh layan. Siapa lagi aku nak layan kan kan? Kalau bukan kau orang.



Hmmm…memang rasa kesepian sebenarnya saya nih. Selalu sebelum adik bongsu saya sambung belajar, dialah yang tidur sekatil dengan aku. Selalu berhimpit-himpit dengan aku. Selalu sakat aku dan juga gelak-gelakkan aku.



Aku panggil dia “tembikai”…dia panggil aku “nenas”..tak tahu macamana tercetusnya idea tuh.



Angah pulak, sama juga. Selalu membuli aku juga. Tapi dia rajin. Boleh minta tolong dia buat apa-apa, mesti dia buatkan. Insyallah



Tuh la…adik beradik 3 orang sahaja. Jarak umur pulak agak jauh



Aku dengan Abangah- 5 tahun

Aku dengan yuyu – 9 tahun



Sudahnya, aku yang terkulat-kulat macam anak tunggal bila mereka sambung belajar.


Hmmmm…


Kak Long Sayang Korang




No comments: