Tuesday, November 16, 2010

Mesti Selalu Kuat, Mesti Selalu Sihat

Lately...

Macam banyak saya dengar tentang orang yang saya kenali jatuh sakit.

Tidak terkecuali juga bagi ahli keluarga saya.

Saya harap Allah kurniakan kesihatan yang baik untuk saya sekeluarga.

Supaya boleh/mampu menjaga mereka yang tidak sihat.

Ini penting! Jika bukan orang-orang macam aku, siapa lagi?
Takkan lah aku mahu ambil personal nurse ke atau upah maid ke untuk jaga?

Apa aku ini macam tiada tenaga ke mahu melihat-lihat walau kejap?

Saya tidak risau tentang diri saya. Alhamdulillah Allah masih mengurniakan kesihatan yang marvelous boombastic kepada saya. Syukur.

JADI! perlu jaga diri sebaik-baiknya.

Dan KAMU juga perlu, OK?

PENTING! jika kamu masih tidak kisah diri kamu, kamu kena fikir semula...bukan untuk kamu sahaja, ini untuk keluarga kamu, untuk suami/isteri kamu, anak-anak kamu, ibu bapa kamu dan sesiapa sahaja...

Eh? Tiba-tiba teringat kempen merokok sekarang pulak! Yang orang ramai-ramai buat aksi tak nak sambil muka kerut-kerut tuh

* sila baca baca naDa menekan:

- renung ke matanya...(orang yang merokok tuh lah!)
- letak dua jari ke mulut (mulut kamu lah!)
- gerakkan jari kamu/ tangan kamu ke kanan ke kiri ke kanan sebagai tanda "TAK NAK" (jari kamu lah!..jangan kau naikkan jari hantu/tengah kamu pula sahaja...no good..hep!)

Ha! kalau kamu ayah, anak kamu buat macam itu, apa kamu rasa? :-P


Moh le kita sama-sama ye.. :-)

No comments: